Christian zijn overstap naar Atlas Kidtech
Toen ik in februari begon bij Atlas Kidtech in Ravenstein, voelde het meteen als thuiskomen. Hoewel ik sinds 2023 als serviceplanner werkte bij Medipoint in Elst, was deze nieuwe uitdaging precies wat ik zocht.
Mijn naam is Christian Stevens, 28 jaar en ik werk als Advies & Serviceplanner bij Atlas Kidtech, dé verzorger van kinderhulpmiddelen.
Mijn dag begint altijd met een kop koffie en het openen van mijn planningstool. Als serviceplanner ben ik verantwoordelijk voor het inplannen van vracht voor monteurs en afleveraars, ook organiseer ik de afspraken voor passingen bij kinderen thuis of in instellingen. Atlas Kidtech is eigenlijk een combinatie van Medipoint en HartingBank, maar dan volledig gericht op kinderen. Juist dit, maakt mijn werk extra bijzonder!
Voordat ik een afspraak kan inplannen, bel ik eerst met onze klanten om de beschikbaarheid te checken. Soms is bellen niet mogelijk en moet ik mailen, waardoor ik de hele dag van het ene in het andere val, maar dat houdt het werk enorm dynamisch en erg afwisselend. Als een passing goed is uitgevoerd en het hulpmiddel kan achterblijven, is dat natuurlijk ideaal. Maar als er iets nabesteld moet worden, plan ik opnieuw de afspraak in voor de afleveraar. Is er iets kapot? Of moet het worden opgehaald? Dan kom ik weer in beeld. Die variatie maakt mijn werk nooit saai.
Ondanks mijn korte tijd bij Atlas Kidtech, voelt het echt als thuiskomen.
Ik was op zoek naar een stabiele functie met regelmatige werktijden. Ondanks dat ik geen achtergrond in planning had, ontdekte ik door een loopbaancoach dat ik enorm veel energie krijg van het plannen van zaken en goederen. Toen ik de vacature bij Medipoint zag, sprong die er voor mij echt uit. Het idee om iets goeds te doen voor de maatschappij trok me enorm aan, vooral met mijn achtergrond in sportkunde en mijn drive om mensen te laten bewegen.
Binnen Medux kon ik, al vrij snel daarna, doorstromen naar Atlas Kidtech, een kleiner label waar de lijntjes net iets korter zijn en de persoonlijke touch met de klanten ook erg belangrijk is. Dit past perfect bij mij. De kans om kinderen zo snel mogelijk te kunnen helpen, werkt enorm motiverend en zorgt ervoor dat ik elke dag met een lach naar mijn werk ga. Wetende dat ik een verschil kan maken in het leven van deze kinderen en hun families.
Ondanks dat ik er nog niet lang werk, heb ik al veel vaste contacten met klanten opgebouwd, spreek ik veel dezelfde mensen en wordt er zelfs naar mij gevraagd bij het opnieuw inplannen van afspraken. Als mensen specifiek naar mij vragen, omdat ze vertrouwen hebben in mijn werk, voel ik dat ik mijn werk goed heb gedaan!
Met hetzelfde einddoel, kunnen we onze eindgebruiker en ouders/verzorgers
op het hoogst mogelijke niveau ondersteunen.
Een van de grootste uitdagingen in mijn werk is de “72 actie”. Dit betekent dat we met elkaar moeten zorgen dat binnen 72 uur een hulpmiddel wordt opgehaald om het te laten repareren in de werkplaats. Daarna moet het ook weer zo snel mogelijk terug. Dit zijn vaak de lastige situaties waarbij ik veel moet schakelen met verschillende collega’s en afdelingen om alles naadloos op elkaar te laten aansluiten. Als dit dan uiteindelijk lukt, geeft dat het hele team natuurlijk een goed gevoel. Omdat we allemaal hetzelfde einddoel hebben, kunnen we onze eindgebruiker en ouders/verzorgers op het hoogst mogelijke ondersteunen.
Doorgroeien wil ik zeker, maar voor nu zit ik perfect op mijn plek. Ik leer elke dag van mijn collega’s en wil zelf nog veel meer weten over het bedrijf, de mogelijkheden en de doelen. Voor nu is planning helemaal mijn ding! En het beste van alles? De lol die we hebben in het team. Er wordt veel gelachen en we hebben regelmatig leuke momenten samen. Atlas Kidtech is voor mij de perfecte plek om mijn passie voor planning en mijn drive om mensen te helpen te combineren. Zoek je nog een leuke baan als planner of wil je onze collega worden? Dan zou ik zeker aanraden contact op te nemen met de recruiters!